Marathon először

2010. érdekes lesz! A cél, a maraton teljesítése először életemben, de hogy ne csak úgy meglegyen, 6 perces ezrekkel. Ebben az évben még egy fontosabb esemény (ennél fontosabb?) is történni fog. Blog a felkészülésről egy teljesen amatőrtől, aki nem hisz mindenféle módszerekben, egyszerűen csak nekimegy és teljesíti... Na azért valamilyen következetesség és fegyelem, kitartás szükséges!

Hétvégi hosszúfutások

Futóútvonalaim a futoterkep.hu-n

Friss topikok

  • rrroka: @saaby.: ja, a miénken mi is köszöngetünk egymásnak. :) (2011.10.08. 10:58) Félmaraton 2:02:11
  • helga84: Ha, ez vicces, en is voltam Pragaban iden! Szornyu volt a palya, azt irtak elore hogy tok lapos es... (2011.07.05. 20:10) Braking News: Prága Élő
  • rrroka: hajrá!!! nagyon kiváncsi vagyok mit mész. vigyázz ne fusd el az elejét! elég furcsa fájás, ami a f... (2010.03.25. 13:53) Fáj a lábam, nem fáj a lábam...
  • monerd2: "a két órás 20 kmre 4:30as maratont számol, 6:20 körüli tempóval. jól hangzik nem? sajnos a tervez... (2010.03.23. 20:02) Majdnem félmaraton felkészülésem 2009.
  • rrroka: hát volt is fasza idő a hétvégén végül! mi hétfőn voltunk kiskörén, alig találtunk egy helyet, ah... (2010.03.23. 05:28) Levelet kaptam lájf

Rosszul kezdődött a mai napi futás: olyan nehezen tudtam rávenni magam, hogy elinduljak. Elhúztam a készülődést is, hogy minél később kelljen menni. Mostanában egy kicsit vesztettem a lendületből.

Az elmúlt hetekben főleg, kezdtem úgy érezni, nem kerülök olyan formába mint tavaly a Spar Ekiden előtt, ahol 2 óra alatt sikerült a 20 km-t teljesíteni. Az ugye 6 perces ezer vagy 10 km/h pontosan. Akkor viszont a felkészülés alatt nem kellett a hóval és a rossz viszonyokkal megküzdeni, legfeljebb rohadt meleg volt, de talán az még mindig jobb mint a havon csúszkálni. Szóval úgy érzésre a mostani hétvégi hosszabb edzéseken mindig rosszabbat futottam, mint amit elhatároztam (lásd jobb felső sarok) és kezdtek kételyeim lenni, hogy még a félmaratonon sem fogom tudni hozni a tavalyi formámat.

Végre ma, hogy már anyagcsere problémák, hó, vagy rossz időjárási feltételek sem voltak, jelentem, nagyon jól sikerült a Római-Szentendre futás! Úgy számolom, 6 percen belüli ezrekkel. Az idő viszonylag szép volt, 0 fok körül, egy kicsit fújt a szél, de nem volt zavaró és néha még a nap is kisütött. Szentendre előtt az erdőben még van sár, de egész jól ki lehetett kerülni az ingoványosabb részeket.

Rögzítettem az edzést a futótérképen is, itt megnézheted: www.futoterkep.hu/utvonal/gl7c08/

Mindent összevéve jó délelőtt volt, már nagyon szükség volt egy a jobb eredményre, mert kezdett motoszkálni a fejlemben, hogy nem is biztos, hogy sikerülhet.

A héten még szaladás témában az történt, hogy a futótérképen minden hétvégi futásomat megrajzoltam /kivéve a futógépest :)/ és kitettem ide a blog jobb oldali oszlopára egy számlálót, amit a futótérkép biztosít. Ha rákattintasz, láthatod az eddigi hétvégi edzéseimet. 

Még kicsit több mint 2 hét és itt van a Prága félmaraton. Mostmár várom és a mai nap után biztos vagyok, hogy jól fog sikerülni!

Címkék: futás szentendre római

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marathon.blog.hu/api/trackback/id/tr761817164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.08. 07:16:44

hajrá, sose add fel a csüggedést! :D
néha rohadt nehéz elindulni, de pár perc után már úgy gondolja az ember, h milyen hülyeség lett volna nem elindulni. ha 10-15 perc után is nyűgnek érzi az ember a futást, akkor lehet, hogy érdemes levezetni és hazamenni, mert vmi gond lehet a szervezettel. én télen jártam így enyhe havazásban. egyre rosszabb lett a fejem már fájt a hunyorgástól, egyre ingerültebb lettem stb. hazamentem a legrövidebb úton.

ez a futótérképes számláló tök jó ötlet, nekem csak az nem tetszik, hogy sokszor futok ugyanazon a pályán, akkor fel kéne vinni mégegyszer...? nem túl logikus. lehet hogy kéne mellé egy jelző, h "megint itt futottam". majd megemlítem njocónak.

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.08. 08:52:21

@rrroka: Még sose adtam fel, még sose sétáltam bele a futásba, mert attól tartok, ha egyszer feladom és visszafordulok, utána már sokkal könnyebben fogom legközelebb is feladni. Én ilyen vagyok, másoknál ez biztos máshogy működik. Persze egészségi, vis major okok :) az más!
Ami a futótérképet illeti, szerintem is jó ötlet lenne, én éppen ezért csak a hétvégi furásokat rögzítem. Nekem is lenne egy csomó ötletem a fejlesztésre, gondolom ők is tele vannak, csak nincs kapacitás. Pl. lehetne az utakat klónozni, nincs újraszerkesztés sem, és észrevettem egy hibát: töröltem egy térképet, de az összes kilométeremből nem törlődött. Most többet mutat, mint ami ténylegesen az összes lefutott táv. Írj nekik, szerintem én is fogok.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.08. 09:26:19

@fejdip: írjunk, írjunk, szeretni szokták, ha visszajelzünk!

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.09. 16:47:51

@rrroka: Írtam nekik, mert találtam egy hibát is: az összes futóútvonalba beleveszi a törölteket is. Megírtam saját ötleteimet és amit te javasoltál, szerintem jobb, ha több forrásból kapják ugyanazt a visszajelzést.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.10. 05:34:11

@fejdip: hú én el is felejtettem írni, na mindjárt összeszedem a gondolataim...

HelloJozsi 2010.03.11. 02:29:37

Aha, megvan az összeesküvők fészke :)

András, ahogy látom te jó lennél Bébielefántnak, a jelszavunk mint az közismert: "Versenyt még nem adtunk fel és nem most fogjuk elkezdeni!" :)

Azért még két dolgot hozzátennék. Egyrészt a 6 perces azért nem olyan rossz ám első maratonnak. Másrészt pedig csúnyán falnak lehet menni ha túlhajtod magad, nekem az első maratonom ezért lett egy kicsit keserédes. 35ig 5 percesek körül tudtam menni, de ott olyan szinten falat fogtam, hogy alig tudtam elvánszorogni a célig. Mondjuk emiatt talán túl óvatos lettem, de mind1 :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.11. 05:53:41

@NJoco: nyomja az ember 35-ig öt percessel. ott megáll negyed órát pihenni. utána befut hat percessel. még mindig hatpercesen belül van... :D

HelloJozsi 2010.03.12. 13:18:52

@rrroka: hát próbáld ki. Lehet, hogy neked menni fog, nekem nem ment :(
Annyira begörcsölt a combom, hogy gyalogolni is alig tudtam, nem még futni. Kb mint a futoblogon kirakott aminózus ironman videóban.

bagolybagoly 2010.03.12. 16:47:07

@fejdip: Szia. Én hétfőn szeretném futni ezt az útvonalat, de térkép területén kihívásokkal küszködik, és ezen a futótérképen nem találok tájékozódási pontokat. Mondd el légyszi szavakka is (olyan gyógypedagógus stílusban), hogy ha futok a Római parton az üdülők között (az ugye a Kossuth utca?), akkor onnan hogyan tovább. Nagyon köszönöm. /Nem játszom meg, tényleg képes vagyok elveszni egy zárt folyósón is/

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.13. 08:37:10

@bagolybagoly: Hello! Igen, pontosabban úgy hívják, hogy Kossuth L. üdülőpart. Nem tudom honnan indulnál, de ha autóval jössz, akkor a Pünkösfürdőnél megy le egy utca a Dunára, ott van elég sok hely parkolni is. Onnantól kezdve a legrövidebb úton a Megyeri híd irányát kövesd: megy egy kerékpárút végig a Duna-parton, a híd alatt is elmegy. A híd után egy erdőbe jutsz, utána pedig sokáig a gát tetején kell haladni. Egyszer csak a gáton vezető út végén van egy ház (tehát egyenesen nem lehet továbbmenni). A ház előtt kb. 300 méterre le kell menni a gát aljába (a Duna felöli oldalon): ez egy földút, ami megint egy erdőbe vezet. A földút csak egyfelé megy, nem lehet eltévedni. Kb. 1,5 km után megint kibukkansz az erdőből és ismét a gát tetején találod magad, itt csak követni kell a gát vonalát (más irányba nem nagyon tudsz futni), amíg egyszer csak elérsz a 11-es úthoz. Innen, a Duna-part irányába (nem a 11-es mentén!) már aszfaltozott kerékpárút van kiépítve, úgy tudom talán egész a Fertő-tóig el tudsz futni :). Egyébként nagyon egyszerű: Pünkösfürdő után Megyeri híd, majd a gáton végig egész Szentendréig. Azért járnak arra kerékpárosok, ha nagyon eltévednél, lehet kérdezgetni. Jó futást, számíts rá, hogy a Szentendrei erdőben lesz sár. Egyébként nagyon élvezetes, szép útvonal!

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.13. 08:45:16

@NJoco: Te nagyon ijesztgetsz. De megköszönöm, mert én sose hallottam izületi gyulladásról, meg 35 km-es falról, úgyhogy legalább tudok ezekkel számolni. Egyébként én elég óvatos vagyok ahhoz, hogy egy hosszabb távon ne kezdjek erősen(az 5 perces ezer az nekem igencsak erős tempó).
Nekem egy célom van: először és talán utoljára lefutni a maratont ha lehet, egy korrekt 6 perces ezres tempoban. Nem érdekel hanyadik leszek, meg hogy tudnék -e jobb lenni....
Aztán majd meglátjuk, most Prága fémaraton után fog kezdődni az igazi izgalom! Most jönnek azok a távok, amiket még sose futottam!
A futótérkép nagyon szuper, gratulálok hozzá!

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.13. 08:56:41

@rrroka: Vagy lefutod a négerekkel az első 20-at 1 óra alatt, utána még mindig van 3 órád hogy lenyomd a maradék 20-at :)
Én ezt tervezem...

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.13. 12:32:00

@NJoco: neem, csak viccelek ezzel. tudom, h jön a fal. Damartian mesélte egyszer, hogy 3-4 kirivel a maraton vége előtt feladta, mert annyira elfutotta az elejét. megs em fordult afejében, hogy akár be is sétálhatna, akkor is 4 óra körül van amaratonja, ráadásul 10-15 perc után vszínüleg megint tud futni, ha lassan is.
teljesen más tudatállapotba kerül ilyenkor az ember. én 2008-ban félmaratonon mentem falnak,d e már 4-5 kiri után. egyszerűen megálltam. elment a kedvem. haza akartam menni. sétálgattam, megálltam. de 10 kirinél, még mindig 55perc körül voltam ezzel együtt... nem tudom jilyen tempót nyomhattam, de sok volt, és rohadt meleg is.
szerencsére akkor jött egy régi cimbim, akivel évek óta nem találkoztam, de 5 évig egy csapatban edzettünk. a feleségével és a sógornőjével futott, akiknek ez volt az első félmaratonija- a srác kőkemény, ultratávok, maratonok. csatlakoztam hozzájuk és beszélgetve 6 percessel beértünk minden gond nélkül. pedig már éppen ott tartottam, hogy felszállok a villamosra az árpád-hídon.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.13. 12:33:10

@fejdip: 1 órás 20 kir, az milyen durva már? :) legjobb formámban is csak 15 km ment ennyi idő alatt.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.03.14. 19:32:16

Prágában két dologra figyelj! A macskakövekre és a sínekre, amik köztük futnak. Bokatörő lehet. A villamosokat nem állítják le, csak akkor, ha jön egy futó. Érdekes volt. Szép helyeken futottunk. A kiszáradás szélén éppen egy sörgyár mellett. :))

bagolybagoly 2010.03.14. 21:07:26

@fejdip: Köszönöm szépen. Holnap akkor tolom a forradalmi szabadságharcos kilométereket. Megpróbálok az Auchan mögött elfutni addig. Óbudai vagyok.

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.14. 21:11:02

@NJoco: Ja és ma megnéztem ezt a Bébielefántok oldalt, de nem értem még mindig miért ajánlottad... hacsak ha nem "a nem adjuk fel" szolgen miatt? Egyébként mi ez a Bébielefántok és miért pont ezt a nevet választottátok? Erre nem találtam utalást az oldalon (www.bebielefantok.hu).

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.14. 21:12:27

@BGy: Köszi, a tanácsokat, már nagyon várom...

fejdip · http://marathon.blog.hu 2010.03.14. 21:13:59

@bagolybagoly: Én ma futottam, majd leírom hamarosan, rohadt egy szél volt, készülj fel, 15-ére még nagyobbat mondanak. Majd várom a beszámolódat! És kitartást!

bagolybagoly 2010.03.15. 20:47:11

@fejdip: Szuper volt. Hosszabb, mint amire számítottam. A 11-es mellett levő bicikliúton már kifutottam egy párszor Szentendrére, de ez sokkal rövidebb (úgy érzem). Tényleg viharos szél fújt, különösen a bányatónál. Ott egy kicsit el is bizonytalankodtam az irányt. Aztán vissztaláltam a töltésre. Sár egyáltalán nem volt.

HelloJozsi 2010.03.17. 03:46:29

@fejdip: Hát csak a szlogent ajánlottam, nem az oldalt. Illetve áttételesen. Vagy mittudomén. Kell nekem mindenre emlékezni mi járt a fejemben ? :)

Hát a névválasztás az egy érdekes sztori, de a lényege, hogy az alapítók nagy része 90 fölött volt, mikor összekovácsolódott a csapat.
Sajnos mostanság kicsit szétszéledtünk de legalábbis én, meg a blogolhatnékot is megette a mindennapi daráló. De talán egyszer visszatérünk :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.03.17. 07:55:30

@NJoco: 90 fölött? jó öreg banda! :DDD
süti beállítások módosítása